Elektromos hajtású repülőgép fejlesztése

Az elektromos repülőgép a fenntartható közlekedés új lehetőségeit nyitja meg azoknak, akik a légi közlekedést használják a rövid és közepes távú utazásokhoz. Az Óbudai Egyetem a Magnus Aircraft Zrt.-vel innovatív együttműködésbe kezdett.


A környezetkímélő, tisztán elektromos hajtású, kétüléses könnyű repülőgép, az eFusion Magyarország első típustanúsított, tel­jesen elektromos hajtásrendszerrel felszerelt repülőgépe lesz.

Az Óbudai Egyetem a Magnus Aircraft Zrt.-vel innovatív együttműködésbe kezdett.Boros László, a Magnus Aircraft Zrt. vezérigazgatója, prof. dr. Kovács Levente rektor és prof. dr. Molnár András általános rektorhelyettes az együttműködés aláírásakor.

„A most induló közös munka jól illeszkedik az egyetemünk légi ipart érintő fejlesztési terveibe, különös tekintettel az innováció és a kutatás-fejlesztés területén” – hangsúlyozta prof. dr. Kovács Levente rektor az együttműködési szerződés aláírásakor. Mint fogalmazott, az Óbudai Egyetem régóta rendelkezik légi ipari kompetenciával, képzési programokkal, emellett több, a területhez kap­csolódó nemzetközi projektben is részt vesz.

Az eFusion repült órára vetített üzemeltetési költsége töredéke más oktatógépekének, így a légijármű-gyártás mellett a pilótaoktatást is alapjaiban megreformálja.

Az Egyetem az új típusú légi jármű úgynevezett hajtáslánca (a repülő hajtását biztosító rendszer) tervezésével vesz részt.

A Magnus Aircraft Zrt. szakemberei a géptest kialakítását, összeszerelését, tesztelését végzik. Az eFusion 212 szénszállal erősített kompozitból készül a cég Pécs-pogányi üzemében.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka