Így manipulál az MI
Megoszlik a szakemberek véleménye a technikai fejlődés eredményeivel kapcsolatban, vannak, akik óvatosságra intenek.
Az MI és a robotok által vezérelt hirdetések ugyanis képesek mélyrehatóan megvizsgálni és értelmezni a felhasználók viselkedését és preferenciáit az interneten, és emiatt a hirdetések egyre inkább személyre szabottak lesznek, azaz a korábbinál még pontosabban célozzák meg a potenciális vásárlókat. Ennek aztán az a következménye, hogy a hirdetések sokkal hatékonyabbak, a felhasználó ugyanis mindinkább magára ismer bennük.
A módszer arra épül, hogy az érzelmek erős hatással vannak a döntéshozatalra, és könnyen befolyásolhatják a cselekvéseinket, köztük a vásárlási szokásainkat. Az MI pedig tudatosan olyan tartalmakat generál, amelyek a felhasználók nézeteivel összhangban vannak. A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy ha valaki például politikai vagy társadalmi nézeteiben már elkötelezett, a mesterséges intelligencia által vezérelt hirdetések olyan tartalmakat jeleníthetnek meg előtte, amelyek alátámasztják ezeket a nézeteket. Ez hozzájárulhat a felhasználók megerősítéséhez az adott hiedelmeikben és elkötelezettségükben, és így manipulatív hatást fejthetnek ki. Természetesen az MI nem rosszindulatú, elsősorban arra fókuszál, hogy a felhasználóknak olyan termékeket és szolgáltatásokat tudjon ajánlani, amelyek valóban relevánsak a számukra.•
Címlapkép forrása: Freepik.com