Szoftverrobotok a pénzügyi szektorban
Jelentősen csökkenő ügykezelési idő, javuló ügyfélélmény, alacsonyabb működési költségek, a monoton feladatok alól felszabaduló kollégák – a többi között ezekkel az előnyökkel jár, ha egy pénzintézet szoftverrobotot használ.
A robotizált folyamatautomatizálás (Robotic Process Automation; RPA) hazai szakértője, a BCA Hungary Kft. szerint ilyen robotokkal az átlagos ügykezelési idő akár a hatodára csökkenthető, és az emberi hibákból adódó problémák is eltűnnek. Ezek a megoldások képesek utánozni az ügyintézők tevékenységét a már meglévő alkalmazások felületén keresztül. Hatékonyan lehet használni az RPA-t például a szabályalapú, kevés kivétellel, nagyszámú, automatizálható tranzakcióval járó folyamatok esetében, illetve amikor magas szinten sztenderdizáltak a beérkező adatok. A szoftverrobotok hiba nélkül és fáradhatatlanul végzik munkájukat, így a korábban ezekkel a monoton folyamatokkal foglalkozó munkatársak magasabb hozzáadott értékű feladatokra összpontosíthatnak.
A pénzügyi szektorban korábban megindult digitalizációs folyamat nagyobb lendületet kapott az elmúlt másfél évben, ennek megfelelően folyamatosan nő a kereslet az ilyen megoldások iránt. Az RPA-piac a múlt évben 11,9 százalékkal, 1,58 milliárd dollárosra nőtt a Gartner elemzése szerint, és a kutatócég a 2024-ig terjedő időszakra vonatkozó előrejelzésében globális szinten évente átlagosan 10 százalék feletti bővülést prognosztizál ennek a szegmensnek.•