Fókuszban Nyugat-Magyarország

Több beruházásban is érdekelt Nyugat-Magyarországon a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Homlok Építő Zrt., mely nemrég ünnepelte ötéves születésnapját. A hazai vasútépítés és pályafelújítás egyik legfiatalabb szereplője új technológia bevezetésével vesz részt a Szombathely–Kőszeg vonal felújításában, és ugyancsak meghatározó szerepet vállal több magasépítési munkában is.


A Homlok Építő Zrt. 2016-ban alakult, és már az első teljes üzleti évben közel 650 millió forintos forgalmat bonyolított, azóta pedig megtöbbszörözte éves árbevételét, amely mára meghaladta a tízmilliárd forintot. A cég stratégiai gondolkodásmódjára jellemző a tudatos technológiai fejlesztés, az innovatív gondolkodás, ezért cégcsoportszinten több mint négymilliárd forintot fordított eddig gépparkja bővítésére, fejlesztésére. Egyebek között ennek a tudatos építkezésnek köszönhetően növekedett a hatékonyság, ami több projektben is megmutatkozott az elmúlt időszakban.

A társaság a GYSEV Zrt. megbízásából generálkivitelezőkét valósítja meg idén tavaszra a Szombathely–Kőszeg vonal felújítását, melynek keretében nemcsak Kőszeg vasút­állomása és a vonalhoz tartozó hét megállóhely újul meg, hanem mintegy 10 kilo­méter hosszban nyílt vonali vágány átépítésére, ágyazat­rostálásra is sor került. Itt mutatkozott be Közép-Európában elsőként az a francia Geismar S2PV technológia, amely a vágány­mezők és kitérők fektetésének újszerű és hatékony módszere. A technológiát alkotó három speciális egység irányított együtt­működése eredményeként akár nyolcszor rövidebb idő alatt elkészülhet a vágány­fektetési munka a hagyományos technológiához képest.

A Szombathely–Kőszeg vasútvonal felújítása

Nem ez az egyedüli megbízás a régió­ból: a vállalat tavaly ősszel fejezte be öt­éves történetének eddigi legnagyobb vo­lumenű projektjét, a Szabad­battyán–Bala­ton­füred vonal­szakasz villamosításá­hoz kapcsolódó pálya­rekonstrukciós munkákat. A fejlesztés tartalmazta Polgárdi, Balaton­kenese, Balaton­fűzfő és Alsóörs vasút­állomások akadály­mente­sí­tését és átépíté­sét, megtörtént a teljes vágány­hálózat és a kitérők cseréje, valamint Balaton­akarattyán a Csittény­hegyi alagút pálya­hálózatának és csatlakozó sza­ka­szainak átépítése, a pálya lesüllyesztése. Ám nem csak pálya­építési mun­kák­kal van jelen a cég a térségben, a Hom­lok Zrt. nevéhez fűződik a Szombat­helyi Képtár rekonstrukciója, vala­mint a szin­tén a városban található Bren­ner parki víztorony korszerűsítése is.

A vállalat számára komoly referenciát jelenthet a jövőben, hogy részt vett a zala­egerszegi járműipari tesztpálya működtetéséhez kapcsolódó 650 négyzet­méter nettó alapterületű irányító köz­pont kivitelezésében. A Homlok Zrt. jelenleg az ország legnagyobb tájépítészeti fejlesztésének számító új bükfürdői város­központ meg­valósítására fókuszál. A 2,4 milliárd forint költségvetésű, két hektárt érintő beruházás az év végén, a fürdő 60 éves fennállására fejeződhet be. A projekt során teljesen megújul Bük város központja: 1500 négyzetméter alapterületű látogató­központ épül, a hozzá tartozó parkolóval, kerékpárúttal, valamint egy olajfúró tornyot szimbolizáló kilátóval. Mindezek mellett szűkebb pátriájukban, Nagy­simonyi­ban is folyik kivitelezés, melyet örömmel végeznek.

Az új bükfürdői városközpont – folyamatban lévő beruházás

A társaság a jövőben is szerepet vállal Nyugat-Magyar­ország infra­strukturális fejleszté­sé­ben: idén januárban az M80-as autóút Körmend–Rábafüzes ország­határ közötti kétszer egy sávos szakaszához kapcsolódó Körmendi Mérnökségi telep építését nyerték el.•


 
Archívum
 2011  2012  2013  2014  2015  2016  2017  2018  2019  2020  2021  2022  2023  2024
Címkék

Innotéka